7 martie 2011

Rugăciune şi viaţă


O rugăciune n-are sens decât dacă e trăită. Dacă rugăciunea nu e "trăită", dacă viaţa şi rugăciunea nu se întrepătrund complet, rugăciunea nu este altceva decât un madrigal politicos pe care-l oferim lui Dumnezeu, când Îi acordăm puţin timp.



Doamne, nu ştiu ce să cer de la Tine.
Tu singur ştii ce-mi trebuie.
Tu mă iubeşti mai mult decât mă pot iubi eu.
Dă-mi să-mi văd nevoile mele care sunt ascunse de mine.
Nu îndrăznesc a cere nici cruce, nici mângâiere,
numai să stau în faţa Ta, inima mea Îţi este deschisă.
Pun toată nădejdea mea spre Tine.
Tu vezi nevoile mele pe care eu nu le ştiu,
vezi şi fă cu mine după mila Ta.
Zdrobeşte-mă şi mă vindecă.
Loveşte-mă şi mă vindecă.
Mă cuceresc şi tac înaintea voii Tale celei sfinte
prin judecăţile Tale cele nepătrunse de mine.
Mă duc pe mine spre jertfă Ţie.
N-am dorinţă afară de dorinţa de a împlini voia Ta.
Învaţă-mă să mă rog, Însuţi Te roagă întru mine.
Amin.


Antonie, Mitropolit
de Suroj
Din volumul "Şcoala rugăciunii"





.

6 comentarii:

  1. Hristos a spus cautati si veti afla, cereti si vi se va da, bateti si vi se va deschide. Si iarasi a spus, indrazniti, Eu am biruit lumea.
    Rugaciunea este vorbirea noastra cu Dumnezeu. Si da, intr-adevar, trebuie sa fie ca un dialog constructiv facut din suflet. Altfel devine un monolog plicticos si sacaietor facut doar dint-o obisnuinta cultivata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă simt mustrată de cuvintele cu care ai deschis postarea. Aşa e! Nădăjduiesc însă că,silindu-mă pe mine şi petrecând mai mult timp în rugăciune, Dumnezeu îmi va dărui măcar câteva clipe de rugăciune adevărată.
    Cred că această rugăciune va intra în pravila mea zilnică, cel puţin în acest post. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasă rugăciune!
    La multi ani de 8 Martie! Gânduri bune și îmbrățișări calde!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc pentru cuvânt, parinte Victor!

    Dragă Sara, mulţumesc mult, te îmbrăţişez şi eu cu bucurie! Să ai o primăvară senină ca tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. FOARTE frumos!
    Si asa imi vine acum in minte: "Bucura-te ca altceva nu stiu ce sa graiesc fara numai bucura-te"...

    RăspundețiȘtergere
  6. Ecaterina, doar azi am observat şi aprobat comentariul tău care intrase, nu ştiu de ce, în spam. Iertare!
    Cuvântul minunat al Mitropolitului Antonie mi-a săgetat şi mie sufletul, facându-mă să doresc să-mi fac din viaţă rugăciune şi din rugăciune, viaţă.
    Doamne ajută!

    Alexuţ...să ne bucurăm! Hristos e mereu bucurie! Te îmbrăţişez tare!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails