13 februarie 2015

Jurnal de femeie simplă (3)




Vineri, sfârşit aşteptat de săptămână şi Jurnal...
Mulţumim, Taniuşa!

Pentru astăzi:
Vineri, 13.01.2015, ora 19.15
Afară...înserarea a coborât, e rece şi mă bucur că nu mai trebuie să ies nicăieri
Mă gândesc...că săptămâna asta serviciul m-a solicitat într-atât, încât n-am putut să mă mobilizez la făcut mare lucru pe-acasă şi prin casă
Din locurile din care învăţăm...de fapt, nu ştiu dacă învăţăm, sau doar luăm cunoştinţă de...Mi-ar plăcea să chiar învăţ şi din experienţele mai mărunte, aparent nesemnificative; şi să nu le uit pe cele trăite cu emoţie, atunci când aceasta s-a domolit
Sunt recunoscătoare pentru...că pot să merg în fiecare zi la serviciu, că am o meserie pe care o iubesc şi o fac cu plăcere, deşi uneori mă plâng că mă oboseşte şi mă solicită (chiar aşa este...uneori oamenii aşteaptă de la tine imposibilul şi se mâhnesc că nu poţi să-l faci...)
Din bucătărie...mâncare pentru week-end, tocmai am stins focul de sub ceaunul în care am prăjit cărniţă şi cârnat, mâine o să pun la foc supa dintr-o găină uriaşă (absolut crescută la sol şi nestresată - mai era ea aşa mare şi grasă altfel?), pe care am împărţit-o cu sor-mea ca să o putem birui :). Nu de alta, dar să lăsam sec de carne aşa cum se cuvine :))
Citesc...doar cele două capitole zilnice din Sfânta Scriptură, deşi lista cărţilor de pe noptieră e luuungă şi ieri am mai cumpărat de la Libris, din Editura Rao, că aveau juma' de preţ, iar cărţile comandate mi-au făcut cu ochiul :)
Ceea ce aştept (sper)...să am timpul necesar să-mi termin proiectele începute pentru Şcoală, să am tihna necesară să lucrez
Ce mai meşteresc...am terminat o lucrare în grafit, în w.e. nu o să lucrez nimic
Ascult...Leonard Cohen
În casă...cam vraişte, dar simţeam nevoia unei pauze; mă duc să strâng aspiratorul şi alte cele şi să aranjez cutiile cu globuri pe care nu le-am pus la locul lor după despodobirea bradului
Unul din lucrurile preferate...să dorm până târziu dimineaţa:)...gospodinelor şi hărnicuţelor, nu aruncaţi cu roşii :), mă trezesc mereu de dimineaţă în timpul săptămânii, iar când prind momentul de leneveală, nu-l ratez
Un citat pentru astăzi...
"Trebuie să învingem sau cel puţin să încercuim, în noi sau în afară de noi, tot ce nu e îndeajuns de frumos, îndeajuns de nobil.
Lumea de azi e cucerită de vulgaritate, că e sus, la cei ce se pretind oameni instruiţi, sau e jos, în mase. Rareori mai apare câte un exemplar de mare fineţe şi distincţie.
Să învingem urâtul din noi şi din jurul nostru; e prima datorie. În faţa răului trebuie să rezistăm până nu se instalează, fie că el apare în lume, în societate sau în inima noastră." (Ernest Bernea, Meditaţii filosofice)
Aici e o imagine pe care vreau să o împărtăşesc...
















Vă doresc un sfârşit de săptămână cu frumuseţe în suflet şi-n afara lui!




10 comentarii:

  1. Mariana, tare bine te inteleg, pentru mine, sa ma pot trezi ceva mai tarziu decat ora 6 dimineata, e o mica bucurie a vietii (eu sunt matinala in timpul saptamanii, dar niciodata de bunavoie). Serile de vineri sunt cele mai faine - stiu ca a doua zi ma pot trezi pe la 8-9 si dorm fara grija. Si o alta mica bucurie a vietii e sa ma trezesc sambata dimineata, intamplator, la ora 6, sa realizez ca e sambataaa si sa ma culc, fericita, la loc.
    Si mie mi-ar placea mult sa nu uit experientele traite cu emotie sau sa nu se estompeze in sufletul meu intensitatea emotiilor unor intamplari.
    Sfarsit de saptamana linistit si pofta buna la carniturile pregatite pentru lasatul secului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumeeesc, mă bucur că mă înţelegi! :)
      Te îmbrăţişez, zile cu tihnă şi bucurie şi ţie! :*

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Eze Village, o bucăţică-de-altă-lume în Alpes-Maritimes, France :)
      Cutreierând străduţele pietruite, înguste, întortocheate, m-am simţit ca-ntr-o legendă cu domniţe şi cavaleri.

      Ștergere
  3. :) mie imi plac diminetile devreme, au asa ceva nu stiu cum sa zic ca adolescenta, senzatia ca esti vesnic si ca poti darama muntii:), cel putin cele insorite. Imi place mult citatul, eu in ultima vreme am gura cam bogata si folosesc cuvinte urate (nu vulgare) dar...imbratisari:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos ai spus...ai definit foarte bine trăirea aceea. Drept să-ţi spun, şi mie îmi plac dimineţile de vară, atunci când, la răsărit, totul pare un început de lume...la hotarul dintre noapte şi zi se revarsă un fel de lumină tainică, ce învăluie totul, văzduhu-i plin de aer proaspăt, ici colo câte-un tril căruia-i răspunde, târziu, un altul...
      Şi mie mi se-ntâmplă să fiu slobodă la gură uneori...la mine chestia asta funcţionează ca o supapă, dă afară presiunea acumulată după expunere intensă şi lungă la stress! :) Nu-i frumos, dar mi se-ntâmplă...:)

      Ștergere
  4. si eu tot asa ma descarc vorbind, pestrit sau nu.... Eu ar trebui sa zic non stop : Pune, Doamne, paza gurii mele si usa de ingradire imprejurul buzelor mele! Daca as reusi asta nu ar mai exista alte tensiuni!

    Te imbratisez! Sa ai o saptamana cu oameni frumosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, şi eu ar trebui să spun tot aşa! :)
      Îmi doresc o săptămână mai lejeră...să-mi trag sufletul.
      Zile senine şi uşoare îţi doresc şi eu! Pup!

      Ștergere
  5. Imi place mult citatul! Uneori e greu sa nu te pierzi, cand totul e asa de placut deghizat. Doamne ajuta! cu drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ernest Bernea are mereu ceva adânc şi-adevărat de subliniat, de arătat, sunt mereu încântată să-l citesc...

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails