24 martie 2015

Sunt...


…exaltată, după ce am citit cartea “Principesă şi monahie: Domniţa Ileana – Maica Alexandra”...
Am citit-o cu nerăbdare, cu admiraţie, cu lacrimi, cu durere pentru România de-atunci – România năpăstuită de cele două războaie, jucată la masa intereselor politice de cei mai mari şi puternici, sfârtecată, împărţită, pizmuită, jefuită şi pentru România de acum, o Românie amnezică, schimbată, nepăsătoare...

Oare cum mi-a putut iubi ţara fără preget regina Maria, nefiind de sorginte românească? 
Şi principesa Ileana, care şi-a adus pe lume copiii în exil, alungată fiind din ţară, dar având sub patul naşterilor ei un vas de lut cu pământ din România, astfel ca pruncii ei să vină pe lume "pe pământ românesc"... ? Cum? Cu ce inimă, cu ce iubire?
Oare mai fi-va vreodată cineva în fruntea ţării acesteia care să se sacrifice pe sine pentru ea şi să iubească cu disperare oamenii, pământul, Cerul, onoarea, simţul datoriei?


În amintirea reginei Maria, una dintre primele mele încercări într-ale graficii...

 pastel pe carton 40/30cm
2013



9 comentarii:

  1. Esti forte talentata, draga Mariana. Am recunoscut imediat personajul. Am auzit si eu despre carte, cineva din familie mi-a povestit-o. Exact episodul nasterilor a fost remarcat! Am vazut niste poze cu domnita si P. Arsenie Boca. O seara frumoasa, Ioana

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat portretul! Si eu simt ca nu va mai fi iubita tara asta niciodata ca in trecutul nostru...Si parca nici noi nu suntem uneori mandri de tara asta, din pricina ciocoilor de la carma ei...

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte reuşit portretul! Sper că l-ai înrămat! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. As vrea ... ca noi, romanii, sa iubim mai mult si sa criticam mai putin, sa nu ne mai plangem intruna, sa nu mai aruncam vina unii pe altii, sa nu mai fie dispute intre diverse categorii: atei vs. credinciosi, bugetari vs. privati, cei plecati din tara vs. cei ramasi etc. Sa cautam rezolvari si atat.
    Dragostea pentru Romania a reginei Maria, a principesei Ileana este emotionanta ...
    Darul tau pentru desen il cunosc demult :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Desenul e frumos, felicitari! As vrea mult sa citesc cartea, m-ai facut curioasa...Sunt si eu fermecata de demnitatea si iubirea de neam si om a printesei Ileana si a reginei Maria.

    RăspundețiȘtergere
  6. m-ai uimit, este prima oară când îţi văd o lucrare! ai talent! felicitări!
    pentru mine prinţesele şi reginele noastre au un loc aparte în inima mea! nu cred că se vor mai naşte astfel de personalităţi, acestea aparţin altor timpuri, mult mai încărcate de spiritualitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult!
      Ai dreptate in ceea ce spui, asa simt si eu.

      Ștergere
  7. Am citit-o si eu ieri...Multumesc pentru recomandare:*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails